18 jun
  • Mandag, 19.00 – søndag, 23.59

Open Water Week

I uge 24 holder vi Open Water Week, hvor du gratis kan komme og prøve svømning i åbent vand! Vi vil så gerne have flere voksne til at svømme i åbent vand. Derfor kan du under Open Water Week i uge 24 helt gratis komme og prøve, om det er noget for dig.

Svømning i åbent vand er et motionstilbud til dig, som har mod på at udfordre dig selv og som foretrækker at dyrke motion under åben himmel. Svømning i åbent vand kræver både fysisk styrke, mental udholdenhed og gode svømmetekniske færdigheder.

Du får blandt andet et indblik i de særlige svømmetekniske færdigheder som svømning i åbent vand kræver, hvordan du navigerer i det åbne vand, om vejr- og strømforhold og ikke mindst i sikkerhed.

Vi tilbyder følgende muligheder for svømning i åbent vand: Vi tilbyder i denne omgang to hold i løbet af ugen. Holdene er altomfavnende og dækker både begyndere, de lettere øvede og de habile åbent vand-svømmere. Om du er begynder eller øvet, er ingen hindring til vores to hold, her i Thyregod Svømmeklub. Vi har uddannede instruktører, som hjælper, guider og vejleder alle til, at få den mest optimale svømning ud af det. Passer en af følgende beskrivelser på dig, så tøv ikke med at tage en tur i bølgen blå, med THYREGOD SØMMEKLUB.

• Begynderholdet er for dig der har lidt eller ingen erfaring med at svømme i åbent vand (du skal mindst kunne svømme 400 m crawl i bassin). Du ønsker at prøve kræfter med at svømme i åbent vand, fordi du kan lide at svømme.
  • Let øvet-holdet er for dig, der allerede har stiftet bekendtskab med svømning i åbent vand. Du ønsker at forbedre din teknik og kondition f.eks. med henblik på at deltage i et åbent vand stævne eller triatlonkonkurrence. Du har ikke nødvendigvis den bedste svømmeteknik og har ikke svømmet lange ture (over 3 km).
  • Øvet holdet er for dig, der er en habil svømmer og ønsker at blive bedre til åbent vand svømning. Du er enten tidligere eller nuværende konkurrencesvømmer, triatlet eller dygtig motionist med åbent vand erfaring. Du kan uden problemer svømme 3+ km.

Svømning i åbent vand er effektiv træning, mentale og fysiske udfordringer i pagt med naturen – og så bliver du selvfølgelig en bedre svømmer.

Mød op i uge 24 og prøv vores hold i åbent vand:

• Mandag den 12. juni 2023 - kl. 19:00 fra Albuen Strand i Vejle. Niveauet er for alle. Medbring svømmetøj, håndklæder og skiftetøj. Resten har vi.

• Lørdag den 17. juni 2023 - kl. 16:00 fra Albuen Strand i Vejle. Niveauet er for alle. Medbring svømmetøj, håndklæder og skiftetøj. Resten har vi.

For yderligere information kontakt:

Christian Fridmann, instruktør og formand, tlf. 60602646, formand@thyregodsvommeklub.dk

Mathias Aricó, instruktør og sekretær, SMS: 81717662, sekretaer@thyregodsvommeklub.dk