Talere

Christian Fridmann (2023)

Christian Fridmann

Christian Fridmann blev valgt til formand for Thyregod Svømmeklub ved generalforsamlingen i 2021.

Christian har været instruktør i Thyregod Svømmeklub, og efter nogle år på bassinkanten blev Christian først suppleant og siden næstformand i svømmeklubben. Christian har en fortid som konkurrencesvømmer og underviser på vores Talenthold. Christian underviser derudover i åbent vand-svømning og engagerer sig ofte i mange ting.

Privat bor Christian i Thyregod, med sin kone og to børn. Christian er selvstændig indenfor rengøring og vedligeholdelse og har en passion for cykler og fungerer i dag også som cykelmekaniker. Derudover sidder Christian også i byens lokalråd.

Pia Johansen

Pia M. Johansen

Pia M. Johansen blev valgt til formand for SvømDanmark ved generalforsamlingen i 2021.

Pia har siden 2011 været en del af Silkeborg Svømmeklubs bestyrelse som næstformand, økonomiansvarlig og personaleansvarlig. I 2018 blev hun valgt som formand for klubben. Pias tre, nu voksne børn, har alle været konkurrencesvømmere i Silkeborg Svømmeklub - og af den vej har Pia som frivillig udfyldt et hav af forskellige opgaver. Der har hun oplevet et helt unikt fællesskab og samtidig fået dyb indsigt i såvel K-kulturen, som i de øvrige vandfællesskaber, som også findes i mange af SvømDanmarks øvrige medlemsklubber.

Pia har en baggrund som cand.merc. og besidder i sit civile liv en tværfaglig position på mellemlederniveau i Eurowind Asset Management A/S. Eurowind er en internationalt orienteret virksomhed, som udvikler og drifter grønne energiprojekter i Europa og USA.

Dan Arnløv

Dan Arnløv er 47 år og sidder i Vejle Byråd, valgt ind for Det Konservative Folkeparti.

Dan blev valgt til byrådet i Vejle Kommune i 2017 og er formand for Kultur- og Idrætsudvalget og siden 2018 har han været 1. viceborgmester.

Niels Clemmensen

Niels Clemmensen er uddannet på landbrugsskole og driver en ejendom i Thyregodlund.

For øjeblikket er han formand for Center Thyregod, der omfatter både byens Fritids- og Badeland og Thyregod Kursus og kulturcenter.

Side blev det til to perioder i byrådet i Give. Efter kommunesammenlægningen i 2006 stillede han også op til valget på en lokalliste til byrådet i Vejle Kommune. Lokallisterne blev blæst ud. Næste gang stillede han op for Venstre og har siddet i byrådet siden 2010.

DAN 2021

Dan Skjerning

Dan Skjerning bor i Gårslev mellem Vejle og Fredericia med Dorethe. Har 3+2 voksne børn.

Siden 2016 formand for DGI Sydøstjylland.

Blev som 14 årig valgt til hovedbestyrelsen i Gårslev GF, hvor han nåede at have ti års jubilæum som bestyrelsesmedlem. Første idræt var fodbold, så kom håndbold, og volleyball har også fyldt meget.

Idrætten blev indgangen til lokalpolitik. Har siden 2001 været valgt til kommunalbestyrelsen i Vejle for Socialdemokraterne. Har været udvalgsformand i 11 år, valgt til forskellige bestyrelser f.eks. Det Danske Madhus og Vingsted Hotel- og Konferencecenter.

Er også næstformand i den lokale brugs, teatermand på 25 år ved Gårslev Amatør Scene og får motion med cykling og fitness i den lokale forenings fitnesscenter.

Er uddannet typograf og lærer uden bachelor. Arbejder på et bosted for voksne handicappede.