DGI's svømmeskolekoncept

Herunder kan du læse om svømmeskolekonceptet, som klubben købte af DGI, og som vi selv udviklede til klubben.

Rød Tråd Gennem Undervisningen

I 2019 købte, Thyregod Svømmeklub, DGI's helt nye svømmeskolekoncept, som andre svømmeklubber rundt om i landet, havde haft succes med. Vi udviklede DGI's koncept, så det passede til vores klub.

Den 1. september 2019, slog vi hul på sæson 2019/20, hvor vi implementerede svømmeskolekonceptet på de første hold. De første hold var "Plask og Leg", året efter var det "Begynder 1" osv. Målet er at kunne sikre en rød tråd, gennem hele Svømmeskolen, som indbefatter fem hold i Svømmeskolen.

Man får en "Min Svømmebog", første gang man møder op på holdet og den skal man beholde, indtil man stopper i klubben. Mister man den, koster en ny, 95 DKK. Man optjener mærker, som er små klistermærker til at sætte i svømmebogen. Mærkerne uddeles på mærkedagene, som er fordelt over sæsonen. For at rykke videre til næste hold, skal man have "bestået" alle mærker, der er på det pågældende hold.

Til svømmeskolen er der ansat en svømmeskoleleder, som står for kontakt til instruktører i svømmeskolen, instruktørassistenter og forældre. Svømmeskolelederen er ansvarlig for disse fem børnehold.

Svømmeskolen indbefatter følgende fem hold:

• Plask Og Leg
  • Begynder 1
  • Begynder 2
  • Let Øvede
  • Øvede

Læs eventuelt mere om hvert hold samt holdenes mærkemål, under punktet: "Mærkemål", eller tryk på knappen herunder:

Se mærkemålene her!