💦 Svend Andersen - første æresmedlem 💦

Her ses Svend med sin datter, Lone, som har været med ligeså længe.

Første Æresmedlem

Onsdag den 23. september 2020, blev der afholdt generalforsamling i TSK, hvor det allerførste æresmedlem i klubbens historie, blev valgt.
SVEND ANDERSEN, stoppede i svømmeklubben i foråret 2020, og ved samme lejlighed blev Svend svømmeklubbens første æresmedlem. Svend har været en fast del af svømmeklubben i flere årtier - helt tilbage fra klubbens oprindelse i 1970'erne.
Svend har gennem sin tid i Thyregod Svømmeklub, gjort sig som konkurrencetræner, underviser af voksensvømmere i alle niveauer og i de seneste år været en trofast instruktør i vores svømmeskole, hvor en masse glade børn har nydt godt af den konstruktive og solide undervisning.
Svend var foregangsmand i sin tid og har gjort et stort stykke arbejde i Thyregod Svømmeklub. Et stort antal børn har i årenes løb nydt godt af hans dygtige svømmeundervisning. Svend er disciplinær i sin undervisning, har humor, tydelighed og seriøsitet som vigtige elementer i undervisningen i svømmehallen. Børn og voksne elsker ham for det. Svømning bliver til en leg, hvor børnene hurtigt gør store fremskridt i vandet og indenfor stilarterne i svømning. Det er som bestyrelsesmedlem, instruktør eller hjælpetræner en sand fornøjelse at arbejde sammen med Svend i Thyregod Svømmeklub. Svend tager aktivt del i alle instruktørmøder og generalforsamlinger, kommer altid med gode indspark og ideer til bestyrelsesarbejdet. Han er en ildsjæl af format. En foregangsmand og betydelig rollemodel i vores klub, og et menneske, der ikke siger nej til en opgave i klubben.
I 2013 blev Svend udnævnt til årets super-DGI'er, af DGI Sydøstjylland.
SVEND HAR LÆRT BØRN OG VOKSNE AT SVØMME I MERE END 40 ÅR - SIKKE EN PRÆSTATION - EN RIGTIG ILDSJÆL. 💦
TSK - Thyregod Svømmeklub vil gerne takke for samarbejdet, og håber at Svend vil nyde godt af klubbens hold i mange år endnu.