TOW - Thyregod Open Water

Thyregod Open Water Club, er en frivillig forening til fremme af åbent-vand-svømningen i lokalområdet (Thyregod-Vester). Siden vil løbende bliver opdateret med nyheder og events.

Velkommen Til Thyregod Open Water

Thyregod Svømmeklub har i mange år været en del af åbent vand-svømning i Vejle Kommune. Thyregod Svømmeklub var en af de første foreninger i kommunen, som gav sig i kast med svømning i åbent vand. Udover at varetage en lille skarre af svømmere, der ønsker at svømme i det åbne vand, er Thyregod Svømmeklub også uofficielt ansvarlig for Vejles open water-svømmere. Svømmeklubben har i mange år haft en tradition for, at træne i Vejle Fjord, med henblik på "Vejle Fjordsvøm".

Tilmeld dig mandagsholdet, her!

Open Water Week

Velkommen til åbent hus i det åbne vand!

Svømning i åbent vand er et motionstilbud til dig, som har mod på at udfordre dig selv og som gerne vil dyrke motion under åben himmel. Du får blandt andet et indblik i de særlige svømmetekniske færdigheder som svømning i åbent vand kræver, hvordan du navigerer i det åbne vand, om vejr- og strømforhold og ikke mindst i sikkerhed. Vi har plads til ALLE niveauer!

Vi svømmer i uge 24 2023:

• Mandag den 12. juni 2023 - kl. 19:00 fra Albuen Strand i Vejle. Niveauet er for alle. Medbring svømmetøj, håndklæder og skiftetøj. Resten har vi.
  • Lørdag den 17. juni 2023 - kl. 16:00 fra Albuen Strand i Vejle. Niveauet er for alle. Medbring svømmetøj, håndklæder og skiftetøj. Resten har vi.

Vejle Fjord Challenge

Vejle Fjordsvøm

Vejle Fjordsvøm har i mange år været et åbent vand-svømmearrangement som foregik i Vejle, hvert år i august. Det er arrangeret af Vejle Svømmeklub "Triton", og deltagerne skal svømme over Vejle Fjord. Svømningen foregår på den østlige side af Vejlefjordbroen, med start fra sydsiden af fjorden og mål ved Albuen Strand på fjordens nordlige side. I lige linje er turen ca. 1,3 km, men afhængig af vind og strøm, kan svømmerne risikere at svømme noget længere. Ved de første arrangementer blev deltagerne kørt i busser fra målområdet ved Albuen til startstedet på sydsiden af fjorden. De seneste par år er deltagerne i stedet blevet sejlet over fjorden af Match Racing Denmark.

Vil du vide mere om "Vejle Fjord Challenge", så tryk her!

Christian Fridmann
Christian Fridmann Formand og instruktør