Læseklubben fortsætter!

Svøm en bog! Kan man svømme en bog? Ja, det kan man faktisk. I Thyregod Svømmeklub har vi indgået et unikt samarbejde med Vejle Bibliotekerne om at tilbyde en helt ny disciplin indenfor svømning, med en lydbog i ørene.

Min mand og jeg var på holdet sidste år, og vi har nu tilmeldt os igen, naturligvis - det var rigtig spændende og underholdende.

Man fik svømmet meget mere, fordi jeg glemte jo helt, at jeg rent faktisk bevægede mig - så optaget blev jeg af fortællingerne i ørene. Og dejligt er det bagefter at snakke om det over en kop kaffe. Man opdager, at vi har mange forskellige meninger om historierne/novellerne, og på den måde får man meget mere ud af det. Og så får man både bevæget kroppen, men sandelig også udvidet sin horisont. Jeg kan kun varmt anbefale det. Og man skal ikke være bange for at snakke om novellerne. Det var vildt spændende, og også meget hyggeligt. For vi er jo ikke så mange, så tør man godt åbne munden.

Du får vandtætte høretelefoner på, som afspiller en historie, som vores bibliotekar Else Zakarias har valgt på forhånd.

Som deltager på holdet, svømmer du til lydbogen i 45 minutter. Alle kan være med til ”Svøm en bog”, uanset svømme- og læseevner.

Derefter klæder du om og mødes med resten af holdet til et stykke kage og en kop kaffe for sammen med biblioteket at tale om teksten i Thyregod Fritidscenter, ved siden af svømmehallen.

Mens du svømmer, har du vandtætte høretelefoner på, der afspiller en lydbog eller novelle, som biblioteket har valgt.

Skynd dig og find "Tilmelding", så du kan være med til at være en del af denne unikke mulighed, om en læseklub i vand.

Tilmeld dig her!
Dine sanser bliver udfordret, i det de stimuleres, samtidig med, at du lytter til en fortælling.