Tour De Thyregod

Svømmeklubben indbød til cykelfest ... I VAND! Fra "TOUR DE IRONMAN" til "Cykl En Bog"?!

Svømmeklubben var med i Vejle Kommunes 100-dages-program i forbindelse med 3. etape af Tour De France i Vejle Kommune. Hermed var svømmeklub klar med alt det cykling du kan forestille dig …. i vand. Ja, du hørte rigtigt, i vand! Der blev prøvet kræfter med en bred palette af vandcykling i Thyregod Svømmehal. Thyregod Svømmeklub udbød hele seks spændende, udfordrende, sjove, anderledes, nyskabende, skøre og helt fantastisk events, som gav sved på panden, noget at tænke over og et smil på læben.

Tour De Ironman - alt det du OGSÅ kan i vand

Vi løb, svømmede og ja, cyklede i vand. Alle tre discipliner, blev gennemført på en god time, og så kunne du herefter kalde dig selv for, "tidligere ironman-deltager". Ret sejt, hvis vi skal sige det … Svømmedelen krævede vist ikke det helt store, men da vi skulle til at cykle, så blev det godt! Svømning efterfulgtes af et skarpt cykelprogram, som vi tilrettelagde kun for denne ene gang. Da vi sluttede med løb, iføredes man et mavebælte, så man frit kunne løbe sig gennem vores særligt tilrettelagte bane, samtidig med, at man ikke kunne nå bunden.

Cykl En Bog - Prikken Over Touren

Synes du også, at det er kedeligt “bare” at cykle? Kunne du tænke dig, at prøve noget sjovt, skørt, helt udover det sædvanlige, hårdt og spændende? I Thyregod Svømmeklub forstår vi, at sætte nye grænser, for hvad der er muligt i vand. Efter en stor succes med vores “svømmende læseklub”, Svøm En Bog, præsenterede vi noget helt ekstraordinært, nemlig: Cykl En Bog! Lyder det ikke skørt? Det er super skørt og derfor var vi klar med to events, hvor du kombinerede cykling, cykellitteratur og vand. Mens du cyklede, guidede instruktøren dig, gennem et mildt træningsprogram. Og da var twisten så, at mens du cyklede, lyttede du til en lydbog via super-tjekkede-og-helt-nye-vandtætte- høretelefoner. Bogen handlede selvfølgelig om cykling, så stemningen kom, så man blot kunne læne sig cyklende tilbage og lytte!